Herken je dit binnen je bedrijf?

Je hebt een medewerker in je team die je hoog hebt zitten. Hij of zij is een gewaardeerde collega, maar je ziet ook dat hij of zij gebukt gaat onder de workload. Het lijkt wel of hij of zij niet weet hoe ie de taken moet aanpakken. Hij/zij werkt erg adhoc en ongestructureerd en laat daardoor steken vallen. Maar je weet ook dat die medewerker een goede kracht is. Hij heeft een hoge likeability factor, je gunt hem wat.

De collega geeft signalen af dat hij het werk niet meer aan kan. Jij als manager maakt je zorgen. Om je medewerker als mens, je wil niet dat hij omvalt, maar je maakt je ook zorgen over de continuïteit van het bedrijf en het werk. Als deze collega uitvalt dan heb jij ook een probleem, hoe los je dat op? Zelf heb je geen tijd om deze persoon aan de hand mee te nemen.

Individuele coaching en begeleiding
Hoe zou het zijn als jouw collega:

  • Beter in zijn vel gaat zitten?
  • Leert zijn werk beter te structureren?
  • Tijdelijk een maatje heeft buiten het bedrijf waar hij of zij zijn of haar ei kwijt kan?
  • Gespiegeld wordt op zijn functioneren en daardoor anders naar zijn werkzaamheden gaat kijken?
  • Meer praktische handvatten krijgt om zijn werk gedaan te krijgen?
  • Beter leert plannen en daardoor meer grip heeft op zijn werk?
  • Met meer plezier naar zijn werk gaat en veel minder risico loopt op uitval door een te hoge werkdruk?
  • Jij je geen zorgen meer hoeft te maken over deze collega?

Hoe werkt het?

Ik:

  • begeleid de collega in het implementeren van praktische processen om het werk beter beheersbaar te maken.
  • …maak de collega bewust van zijn (vastgeroeste) patronen en denk mee over de motivatie en de inzet die de medewerker (kan)leveren
  • …lever maatwerk om de collega meer grip op de zaak te geven.
  • …ben voor hem die go-to collega waar je altijd naar toe gaat met je vragen.
  • …stuur jou regelmatig een terugkoppeling over hoe het met de collega gaat.
  • … stuur jou aan het einde van het kwartaal een uitgebreid eindverslag met mijn conclusies en aandachtspunten.

Mijn begeleiding is te karakteriseren als…

… ‘streng doch rechtvaardig’. Aardig maar niet zacht. Duidelijk en straight. Geen excuses om iets niet te doen. Afspraak is afspraak. Maar ook: samen doen, sparren, leren, het steeds een beetje beter doen dan voorheen, niet per se snel maar wel steady vooruit, vertrouwen, wederzijds respect en ook gezelligheid horen daarbij. Mijn rust en ‘dieselmotor-doorzettingsvermogen’ zetten jouw medewerker aan. Ik houd hem of haar op koers en in balans.

Met mij aan je zijde heeft jouw medewerker een tijdelijke een betrouwbare, stabiele partner die meedenkt en jouw medewerker bij de les houdt.

Klinkt dat goed?
Omdat iedere situatie weer anders is maak ik voor individuele begeleiding een offerte op maat. Laat je emailadres hier achter en ik neem contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Wat er zeker aan de orde komt in dit traject:

Resultaten

Dit gaan we doen:

Mijn aanpak is dat ik gedurende een kwartaal intensief meekijk, en dat ik in het tweede kwartaal vinger aan de pols houdt. 

Dat houdt in dat ik gedurende 3 maanden voor minimaal 15 uur per maand begeleiding bied. En in het tweede kwartaal minimaal een incheckmoment per maand houd. 

Wat je krijgt:

Neem contact op!

Soms is het handiger om even persoonlijk contact te hebben

Contactformulier

Vul het onderstaande formulier in, en ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op

Veel inspireert mij. En daar schrijf ik inspiratiemails over. Zodat jij er ook iets aan hebt! Schrijf je in en ik mail je af en toe over wat mij bezig houdt!

Millie Gietman draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches