Millie Gietman - coach voor creatieve ondernemers

Hoe geloofwaardig ben jij naar jezelf?

Ik sprak laatst een klant en vroeg hem naar z’n website. Vorig jaar hadden we het er al over – dat om jezelf serieuzer en meer als een expert te positioneren het tijd werd die eigen site aan te pakken. En ook zonder gelikte website kun je aan de slag natuurlijk. Maar mijn klant had zich voorgenomen dit onderdeel van zijn bedrijf aan te pakken – en we hadden ook samen gezien dat dat echt verschil zou maken voor zijn positionering – dus ja, dan moet je op een gegeven moment gewoon beginnen.

Een afspraak zonder deadlines is een loze belofte

 
Maar; zonder deadlines is een afspraak een loze belofte. Ook die afspraak met jezelf.
 
We hebben al vorig jaar samen een planning gemaakt – hij  heeft een mooie eigen branding laten ontwerpen. En toen, toen ging het leven er door heen.
 
Een pandemie, thuisscholing, werk voor klanten waar je toch geen nee tegen kon zeggen, de zomervakantie. En nu is het al weer oktober.
 

Lijst der belangrijkheid

 
Ik snap dat op de lijst der belangrijkheid die website telkens naar beneden zakt, want jouw klanten weten je nu toch wel te vinden.
Maar ik geloof erin dat het superbelangrijk is iets af te maken – als je iets beloofd hebt, dan moet je het doen. JUIST ook als je iets beloofd hebt aan jezelf. Want wie houd je anders voor de gek? Mij heb je er niet mee, alleen jezelf.
 
Als je iets niet afmaakt ben je minder betrouwbaar naar jezelf toe, en dat geeft ook weer meer ruimte om andere afspraken met jezelf ook met een korreltje zout te nemen. Don’t do it.
 
Ga eens na: hoe serieus neem jij afspraken met jezelf? Ik zie in mijn omgeving vaak dat er wel een dringende wens is om iets te maken of te ontwikkelen. Maar dat er dan 1000 andere dingen eerst belangrijk zijn. Laten we wel wezen, die C-tijd was niet makkelijk, zeker niet met kinderen die thuis les moesten krijgen en geen kant op konden. Maar toch, als je iedere dag een kleine actie op weg naar je doel zet, dan kom je er uiteindelijk toch.
 
Wees geloofwaardig naar jezelf – en onthoud: zo’n site hoeft niet superduperperfect live te gaan. Die eerste vette homepage mét contactformulier is ook al goed. Zo lang je maar in beweging blijft en ‘levert’, ook aan jezelf.

Wat WIL jij?

 
Dat die klanten op 1 staan is begrijpelijk, die zorgen voor brood op de plank. En die andere 1000 dingen zijn vast ook belangrijk. Maar wat JIJ WILT hoort ook bovenaan je lijstje der belangrijkheid.
Kleine stappen zetten richting je eigen doelen is heel bevredigend. Als zo’n site eenmaal staat kun je weer verder. Daarna kijken we weer verder, bijvoorbeeld van het aanvullen van je portfolio.
 
Tegen mijn klant zei ik: ‘Als je me even nodig hebt om te sparren, let me know. En laat me weten welke acties je volgende week gaat doen om die site in de lucht te krijgen?
Aan het eind van het jaar wilden we proosten op die vette site die dan lekker draait – let’s make it happen!’
 
Herken je jezelf in dit verhaal?
 
Jij kunt ook gebruik maken van mijn talent om jouw eigen prioriteiten  helder te krijgen. Door de ruis van die al die taken, wensen, to do’s, kinderen, werk, ‘het leven’, heen.
 
Ik hoor jou.
Ik geef je je eigen top 3 prioriteiten terug.
Zodat je er mee aan de slag kunt.
En iets af krijgt.
En zo geloofwaardig bent naar je zelf toe.
 
BAM! hoe lekker is dat?
 
Wil jij ook voor het einde van het jaar een van je projecten EINDELIJK eens afmaken?
 
Laat je naam en telefoonnummer hieronder achter. Dan neem ik contact met je op en dan kijken we hoe ik je naar die eindstreep kan helpen.

Veel inspireert mij. En daar schrijf ik inspiratiemails over. Zodat jij er ook iets aan hebt! Schrijf je in en ik mail je af en toe over wat mij bezig houdt!